وبلاگ

بازنده نبودن شروعی تازه برای برنده شدن

همین که نبازی کافیه

شاید شنیدن کلمه شروع شما را یاد اول هفته یا اول سال و یا اولین روز ماه بیاندازد اما ما اینجاییم که به شما بگوییم همیشه شروع شدن‌ها از اولین روزها و یا اولین ساعت ها آغاز نمی‌شوند. شروعی تازه شاید نیمه شب، زمانی که شما برای خواب آماده شده اید و در تخت خود به گذشته و به کارهای انجام شده و یا نشده خود فکر می‌کنید، اتفاق افتد. به اینکه چرا مسیر زندگی شما آنگونه که در ذهن و رویای شما است پیش نمی‌رود؟ شاید همان لحظه این صدا از درون شما بلند شود و بگوید ذهن تو رویاپرداز است و رویاها هیچگاه به حقیقت نمی‌پیوندند؛ اما پس این همه افراد موفق از کجا آمده‌اند؟ همه این‌ افراد از اول موفق به دنیا آمده اند؟ یا از همان ابتدا شرایط خوبی داشتند که توانسته‌اند موفق شوند؟ اگر شما هم برای توجیه شرایط نابسامان زندگی خود و موفقیت دیگران این جواب‌ها و بهانه‌جویی‌ها را در ذهن دارید؛ باید بگوییم شما جزو افرادی هستید که نیاز به شروعی تازه دارید؛ و نه آن هم از نوع اول ماه و هفته و سال که معمولاً هیچگاه شروع نمی‌شود، بلکه از نوع همین حالا و در همین لحظه! بله همین لحظه. هیچ‌کدام از افراد موفق برای شروع کار خود آن را به فردا موکول نکرده اند. آن‌ها حتی یک لحظه هم برای شروع کردن درنگ نکرده اند؛ که اکنون موفق هستند. در زندگی تمامی افراد موفق که بارها و بارها زمین‌خورده  و دوباره برخاسته‌اند فردایی برای شروعی تازه وجود نداشته است. آن‌ها در همان لحظه تصمیم گرفته اند دست بر زانو خود گذاشته و  دوباره بلند شوند. حال در نیمه شب و  یا در یک ظهر تابستانی و یا در یک غروب پاییزی و یا در هر شرایطی، آن ها هیچ فرصتی را برای برنده شدن از دست نداده اند. پس پاک کردن این موضوع که برای شروعی تازه نیاز به یک اولین ندارید ؛ دقیقا نخستین گام به سوی برنده شدن است.

برنده شدن!

این کلمه در ذهن شما چه چیزی را تداعی می‌کند؟ مسابقات را؟ و یا دوران کودکی؟

این یک مسئله کاملاً عادی است زیرا این کلمه را بیشتر در چنین مواقعی بکار برده اند. اما ما می‌خواهیم امروز معنی این کلمه را برای شما تغییر دهیم و معنای درست آن در زندگی واقعی را به شما بگوییم. همیشه شاید برنده شدن برای ما به معنای جلو زدن از  دیگران  بوده و این در مسابقات و بازی های کودکی شاید درست و صحیح باشد؛ اما برنده شدن در زندگی واقعی نیز به معنای جلو زدن از دیگران است ؟و زندگی نیز یک رقابت با دیگران است؟ باید گفت؛ خیر!

در زندگی واقعی برنده شدن رقابت با دیگران و پیشی گرفتن از دیگران نیست؛ بلکه برنده شدن در زندگی واقعی یعنی پیشی گرفتن از دیروز خود، اینکه شما بتوانید یک قدم ، حتی یک قدم از دیروز خود جلو باشید یعنی برنده هستید. و این کار سختی نیست، کافیست بخواهید و قدمی برای شروعی تازه بردارید. واقعیت برنده بودن همین است ؛که به مسیر دیگران نگاه نکنید و مسیر خود را پیش بگیرید.

 

شروع تازه اتفاقی خود خواسته

شروعی تازه اتفاقی خودخواسته

تا بحال برای هیچ فردی به صورت اتفاقی و ناخواسته، شروعی تازه صورت نگرفته؛ همه افراد خواسته اند که شروعی تازه داشته باشند و این کار را انجام داده اند.پس منتظر معجزه در زندگی خود نباشید؛ معجزه را خودتان رقم بزنید، به وجود آورنده معجزه خود شما باشید.

زمان مناسب برای شروعی تازه

زمان مناسب برای شروعی تازه

چه عواملی باعث می‌شود که ما به شروع تازه فکر کنیم؟ اولین و مهم‌ترین آن خسته شدن از شرایط موجود است. اگر شما از زندگی خود راضی هستید و از صبح که خواب بیدار می‌شوید تا شب که به تخت میروید و دقیقاً تا قبل خواب حس خوبی دارید احتمالاً  نیازی به شروعی تازه ندارید. چون ما برای حال خوب و بهتر شدن زندگی خود به شروعی تازه نیاز داریم.

گاهی  در طول روز حال خوبی دارید و به نظر از زندگی راضی هستید؛ اما در پایان روز این حس  تغییر می‌کند و جای خود را به احساسات منفی میدهد؛ این زمانی است که شما در طول روز سعی در گول زدن خود داشته اید. اینکه بخواهید با شرایط موجود خود را وفق دهید خوب است، اما اینکه بخواهید همیشه در همان حال بمانید و برای تغییر خود فکری نکنید؛ این اشتباه بزرگی در زندگی است، حالا برای رفع این مشکل باید چه کنیم؟ پاسخ ما به شما شروعی تازه است.

گاهی اوقات ممکن است شما از صبح تا نیمه روز،  زمانی که مشغول به کار هستید، نیازی به تغییر در خود نبینید؛ اما همین که دورتان از دوستان خالی شده و تنها می‌شوید احساس نارضایتی دارید. این یکی دیگر اشتباهات است« اهمیت بیش از حد به نظرات دیگران»؛  به یاد داشته باشید که نظر دیگران درباره شما مهم نیست و حس شما است که تعیین کننده سرنوشت خودتان  است .گاهی اوقات افراد تحت تاثیر دیگران قرار گرفته و تصمیمات خود را براساس نظر دیگران می‌گیرند؛ به عنوان مثال اگر شما کنکوری هستید مهم نیست که دیگران از شما انتظار چه رتبه و چه دانشگاهی را دارند، بلکه مهم خود شما هستید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که   براساس انتظارات پدر و مادر و یا خویشاوندان خود  شروع به تحصیل در رشته ای کرده اید؛ که اصلاً به آن علاقه ای ندارید و هرچه در این رشته پیش می روید احساس نارضایتی بیشتری از اوضاع خود دارید، نیاز به شروعی تازه در رشته جدیدی دارید.

اگر شما حرفه ای را برای کسب درآمد شروع کرده اید، که علی رغم درآمد مناسب این حرفه از وضعیت خود راضی نیستید و احساس شادی ندارید؛ پس نیاز به شروعی تازه در کسب و کاری جدید دارید.

اگر مهارتی دارید و می‌خواهید تا در آن پیشرفت کنید و به  خوبی آن را انجام دهید؛ اما نمی‌دانید از کجا و چگونه شروع کنید، نیاز به شروعی تازه برای یادگیری  بهتر دارید.

اگر در هر کاری با کمبود وقت مواجه می‌شوید و در مدیریت زمان خود مشکل دارید و یا به فردی قولی می‌دهید اما نمی‌توانید کارهایی که از شما  خواسته شده است، را به موقع تحویل دهید؛ شما نیاز به شروعی تازه  برای یادگیری مدیریت زمان دارید.

اگر در سخنرانی و یا مشاوره به دیگران و در کل در صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران خوب هستید، و می‌خواهید تا در این مسیر گام بردارید و سخنران خوبی شوید، شما نیاز به شروعی تازه در این زمینه هستید.

اگر شما فردی هستید که نمی‌توانید به خوبی خرج خود را با درآمد خود تطبیق دهید و همیشه در پایان ماه جیبتان خالی است؛ نیاز به شروعی تازه در مدیریت مالی خود دارید.

اگر شما قصد ادامه تحصیل دارید و می‌خواهید تحصیلات خود را در درجات بالاتر ادامه دهید اما بارها و بارها این تصمیم را بدون عملی کردن آن گرفته اید؛ نیاز به شروعی تازه دارید.

برای هر تغییری در زندگی خود، شما نیازمند شروعی تازه هستید؛ پس اگر از شرایط فعلی خود خسته شده اید و قصد تغییرات بزرگ و مهمی را در زندگی خود دارید باید به شروعی تازه بیاندیشید.

شروعی تازه؛ اما نه دوباره!

شروعی تازه اما نه دوباره

در بسیاری از مواقع ما می‌شنویم که دوباره شروع کنید؛ دوباره شروع کردن یعنی رفتن مسیر قبلی، اما ما نمی‌خواهیم مسیر قبل که منجر به شکست شده را دوباره برویم. پس نمی‌گوییم شروع دوباره؛ می گوییم شروعی تازه .

شروعی تازه برای همان هدف، اما با یک مسیر جدید و تصمیمات جدید، پس ما از شروع دوباره  صحبت نمی‌کنیم ما از شروعی تازه حرف میزنیم.

 

آیا خسته اید؟

آیا خسته اید شروع کنید

بسیاری از افراد برای شروعی تازه خسته اند، اینکه تاکنون چند بار به شروعی تازه فکر کرده اید مهم نیست. مهم این است چند بار به آن عمل کرده اید. در اغلب اوقات افراد در افکار خود آنقدر به شروعی تازه برای انجام امور خود اندیشیده و عمل نکرده اند که دیگر خسته شده‌ اند؛  بدون انجام هیچ کاری!!

فکر کردن در ابتدای هر کار و هر راهی کاملاً درست و منطقی است،‌ اما فقط فکر کردن که کافی نیست؛ باید به اندازه به هر موضوعی فکر کنید نه آنقدر زیاد که دیگر مجالی برای عمل نماند و نه آنقدر کم که در همان ابتدای راه شکست بخورید. برای هر کاری نیاز به فکر است، فکر کردن به عاقبت کار و فکر کردن به مراحل یک شروع تازه، می‌تواند در این راه شما را کمک کند. پس برای شروعی تازه نیاز به فکر کافی و یک تصمیم قطعی است.

گاهی افراد به اندازه کافی فکر می‌کنند و شروع به عمل نیز می‌کنند؛ اما در نیمه راه خسته می‌شوند و دیگر از ادامه دادن ناامید می‌شوند. شما تجربه چند کار نصفه و نیمه را دارید؟ نکته مهم نیز همین است، خسته نشدن و از دست ندادن امید برای یک شروعی تازه .

زمانی ما امید خود را از دست می‌دهیم که هدف خود را یا فراموش می‌کنیم، یا آنقدر درگیر حواشی می‌شویم که راه را گم می‌کنیم و یا آنقدر یک کار را برای خود سخت می‌کنیم که در نیمه راه از دستیابی به هدف ناامید می‌شویم. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است هر روز بخشی از کار را انجام دهیم و برای رسیدن به پایان کار خیلی  عجله نکنیم. اینگونه هم می‌توانیم در پایان ماه و یا سال نتیجه مطلوبی را مشاهده میکنیم.

هر روز شروعی تازه است

این جمله‌ای است که تا کنون بارها و بارها آن را شنیده اید. جمله کلیشه ای که در همه جا گفته می‌شود. ما هم این جمله را تایید می‌کنیم؛ اما اینکه هر روز برای تنها یک هدف شروعی تازه است. و شما هر روز بخشی از امور رسیدن به  هدف خود را انجام می‌دهید تا در آخر به هدف خود دست یابید و این گونه است که امید خود را از دست نمی‌دهید.

بسیاری از افراد برای شروعی تازه آماده اند و کار خود را نیز بسیار خوب آغاز می‌کنند، اما همانطور که گفتیم خسته و نا امید می‌شوند و در نیمه راه کار خود را رها می‌کنند. ما با یک جمله معروف که دراینجا نیز کاربرد دارد این مشکل را حل می‌کنیم «همیشه آهسته و پیوسته حرکت کنید» البته این جمله از ما نیست؛ این جمله، شعر معروفی از جناب سعدی است که می‌فرمایند « رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود   /  رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» بله؛ این همان شعر معروف است که می‌تواند در شروع هر کاری به ما کمک کند و این نکته را به ما بفهماند که لازم نیست در ابتدای کار شتابزده عمل کنیم به گونه ای که در میانه راه خسته شویم و دیگر از ادامه دادن راه ناامید گردیم.

خرگوش و لاکپشت شروعی تازه

همه ما در کودکی با داستان مسابقه خرگوش و لاکپشت آشنا شدیم؛ که علاوه بر پیامی که برای مغرور نشدن به خود و تکبر،  داشت این پیام را نیز در خود جای داده بود که نباید اول راه را تند رفت که در ادامه راه خسته شوی؛ بلکه باید به آهستگی اما با پشتکار بالا به کار خود ادامه دهید. نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از افراد در نزدیکی رسیدن به هدف خود دقیقاً مانند خرگوش قصه دچار تکبر می‌شوند و به خواب غفلت و کم‌کاری فرو میروند و همین موضوع باعث عقب افتادن و کم‌کم ایجاد ناامیدی می شود. پس پشتکار و فعالیت دائمی بعد از شروعی تازه برای انجام امور و رسیدن به اهداف بسیار مهم هستند.

مشورت با دیگران

این درست است که گفتیم نباید اجازه دهید تا نظر دیگران در زندگی شما تاثیر بگذارد. اما فراموش نکنید که مشورت کردن با این موضوع فرق دارد. مشورت کردن با دیگران برای انجام کاری که تصمیم آن را گرفته ایم بسیار کار مفیدی است و در واقع اینگونه موفقیت خود را تضمین می‌کنیم. اینکه بخواهیم همه راه های موجود برای رسیدن به هدفمان را تجربه کنیم از وقت و حوصله ما خارج است. پس با مشورت کردن در زمینه مدنظر خود با افراد باتجربه از تجربیات آنها استفاده کنید و از رفتن در راه های اشتباه جلوگیری کنید.

شروعی تازه؛ در کنار شما برای شروعی تازه

سایت ما با عنوان شروعی تازه در کنار شما است تا برای یک شروعی تازه کاملاً آماده شوید و تمامی مراحل آن را به خوبی یاد بگیرید و حالا این شروعی تازه در هر زمینه ای که می‌خواهد باشد. با ما در مقالات دیگر همراه باشید تا  تمامی مراحل لازم برای داشتن یک شروعی تازه درست را بگوییم.  این نکته بسیار مهم است که شما بدانید چگونه باید برای یک شروعی تازه آماده شوید.

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید