چگونه نخبه مطالعه و موفقیت شویم؟

چگونه نخبه مطالعه و موفقیت شویم؟

چگونه در کمتر از یک ماه به یک نخبه مطالعه و موفقیت تبدیل شوید؟

برای این که بتوانید به یک نخبه مطالعه تبدیل شوید چند راه وجود دارد:

لطفا تا آخر این متن، با ما باشید.

سناریوی شماره ۱:

 

در سیستم آموزشی ما بجای اینکه روش های جدید و نوین مطالعه، یادداشت برداری و … را آموزش دهند به همان روش های قدیمی بسنده کرده اند. روش هایی که در اغلب کشورهای جهان قدیمی و ناکارآمد شده است ولی همچنان در مدارس و دانشگاه های ما به استفاده از آنها تاکید دارند!

به نظر شما اینهمه اصرار برای چیست؟

یکی از دلایل مهم اینست که خود معلمان و اساتید دانشگاه نیز با روش های بروز دنیا آشنا نیستند و از آن بدتر سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی ما نه تنها آنها را مکلف به یادگیری این روش  ها نمیکند بلکه خود این سیستم ها نیز برنامه ای برای آموزش متدهای جدید به پرسنل خود ندارند و این یعنی فاجعه!!!

البته این داستان برای خیلی از دست اندرکاران این سیستم اتفاق خوبیست چون از این طریق به درآمدهای میلیاردی زیادی میرسند و اما دانش آموزان و دانشجویان که آینده سازان این مرزوبومند اغلب به افرادی مصرف کننده، بی عرضه و کوتاه فکر تبدیل می شوند که نه تنها تخصصی برای تبدیل شدن به یک آدم ایده آل کسب نکرده اند بلکه از عهده مسائل معمولی زندگی آینده خویش نیز برنمی آیند.

در این میان شما چون نمیتوانید سیستم را تغییر دهید و خودتان هم به روش های جدید مسلط نیستید ناگزیر با این سیستم همراه می شوید و ….

شما که اکنون این متن را میخوانی شاید معدل خوبی در نمرات دروس داشته باشی و بگویی که نه! من از این سیستم راضی هستم چون به من اعتبار داده و من توانسته ام یکی از بهترین های مدرسه یا دانشگاهم باشم.اما یک سئوال

هیچ میدانی که حتی شما هم می توانستی در جایگاه خیلی بهتر، تاثیرگذارتر و مفیدتری باشی؟

آنتونی رابینز جمله جالبی داره:

معنای حماقت این است که همان کارهای همیشگی را انجام دهیم ولی توقع نتایج جدید داشته باشیم.

اما هنوز هم مسئولیت یادگیری ضعیف خود را به عهده نگرفته‌اید و تا مسئولیت پذیر نباشید، باور نمی کنید که خودتان باید کاری برای بهبود شرایط انجام دهید و دائم منتظرید که شرایط بیرون تغییر کُند!…

تا وقتی که نسبت به اتفاقات اطراف خود، واکنش‌تان را تغییر ندهید، آن اتفاق باز هم در زندگی شما نمایان خواهد شد.

 

سناریو شماره ۲:

شما متوجه می‌شوید که برای یادگیری بهتر و افزایش نتیجه باید مهارت‌هایی را یاد بگیرید. دراینترنت جستجو می‌کنید. اساتید برجسته را پیدا می‌کنید.

بهترین محصول آموزشی را تهیه می‌کنید و برای خودتان برنامه مشخصی برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و تصویری می چینید. به دلیل مثال‌های متعددی که در آموزش‌ها وجود دارد، خیلی سریع‌تر رشد می‌کنید و اشتیاق شما برای یادگیری بیشتر و بیشتر می‌شود.

مطالب را هر روز در کار خود پیاده‌سازی می‌کنید و  بعد از مدت زمان کوتاهی (که البته بستگی به هوش و استعداد شما، بین یک تا سه‌ماه ) تغییرات اساسی در سبک زندگی، مطالعه و قدرت مغز شما رخ می‌دهد و در نهایت به انسانی تبدیل می شوید که در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفته است.

مورد تشویق دیگران قرار می گیرید، اعتماد به نفس شما هر روز بیشتر و بیشتر میشه و خیلی زود به یک نخبه مطالعه و موفقیت تبدیل خواهید شد.

شما در این روش به جای طی کردن مسیرهای طولانی و پُر پیچ و خم، مسیر مستقیم را انتخاب کردید و با سرعت بیشتری به هدف خود خواهید رسید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید