وبلاگ

شروعی تازه از خود

تا خودت هستی دنبال کسی نگرد

هنگامی که شما تصمیم به شروعی تازه می‌گیرید و قصد شروعی تازه در زندگی خود دارید؛ ممکن است سوالات زیادی برای شما ایجاد شود. اینکه باید دقیقا از کجا شروع کنم؟ برای داشتن شروعی تازه باید چه چیزهایی را در ابتدای مسیر بدانم و مهیا کنم؟ این سوالاتی است که ذهن شما را به خود مشغول می‌سازد و ممکن است در ابتدای راه، همان جا که شما تصمیم به شروعی تازه دارید؛ باعث سردرگمی شما شود. شاید شما برای پاسخ دادن به این  سوالات به زندگی نامه افراد موفق سری بزنید و آن‌ها را مطالعه کنید و یا از افراد زیادی در این باره پرس و جو کنید؛ اما باز هم جوابی که شما را به طور کامل قانع کند را نیابید. اما برای پاسخ اینگونه سوالات لازم نیست خیلی جای دوری بروید؛ زیرا پاسخ آن‌ها در وجود خودتان نهفته است، بله در وجود خود شما؛ همه این پاسخ‌ها در درون خود شما است. اما چرا آن‌ها را نمی‌بینیم؟ گاهی ما انقدر درگیر مسائل پیرامون و حاشیه‌ای می‌شویم و موضوعات را آنقدر برای خود پیچیده می‌کنیم که دیگر فرصتی برای خود نمی‌گذاریم تا با خودمان خلوت کنیم و نگاهی دقیق‌تر به درون خود داشته باشیم، این در حالی است که پاسخ بسیاری از سوالات زندگی؛ درون خود ما است. ما در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا نگاهی دقیق‌تر به درون خود داشته باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

نقطه شروع برای شروعی تازه

نقطه شروع برای شروعی تازه

همانطور که برای شروع هر کاری ما نیاز به هدفی دقیق داریم، تا بدانیم در انتهای راه می‌خواهیم به چه چیزی دست یابیم؛ نیاز به نقطه‌ شروع هم داریم که بدانیم دقیقا باید از کجا شروع کنیم. نقطه شروع ما درون خود ما است. ما برای شروع باید به درون خود نگاهی بیندازیم تا متوجه شویم به چه چیزی نیاز داریم و می‌خواهیم به چه چیزی دست یابیم و درون ما چه میگذرد.

همه انسان‌ها درون خود قدرتی دارند که تنها مختص خودشان است. هر انسانی با سر زدن به درون خود و یافتن این قدرت می‎تواند در مسیر درست خود قدم بردارد. مسیری که در آن موفقیت شما 100% تضمین شده است و تنها کافی است شما به قدرت خود پی ببرید و بدانید این قدرت شما چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید. این قدرت در واقع  موهبت الهی است، که در وجود همه انسان ها قرار داده شده است؛  افراد موفق دقیقاً همان هایی هستند که این موهبت الهی را شناخته و قدرت درونی خود را در زندگی بیرونی خود بکار گرفته‌اند که به موفقیت دست یافته اند. شما هم برای موفقیت نیاز به شناخت قدرت خود دارید.

شروعی تازه با موهبتی الهی به نام قدرت درون

باور به خود اولین قدم برای شروعی تازه
باور به خود اولین قدم برای شروعی تازه

اینکه شما دارای قدرتی هستید که در هیچ‌کس به غیر از شما وجود ندارد و هیچ فرد دیگری توانایی انجام آن کار را به خوبی شما ندارد؛ یعنی موهبت الهی، تنها کافی است که در خود به دنبال این توانایی باشید و آن را پیدا کنید. و بعد از آن در زندگی‌تان شروعی تازه در جهت قدرت درونی منحصر بفرد خود داشته باشید، تا تحولی در زندگی خود خلق کنید. حتما این جمله را شنیده اید« آنچه که هستی، هدیه خدا است به تو؛ و آنچه که می‌شوی هدیه توست به خدا» چه کسی هدیه ای را که می‌تواند موجب سربلندی شود نادیده می‌گیرد؟ پس خود و خداوند خود را باور داشته باشید و مطمئن باشید که او در شما شگفتی بی نظیر قرار داده به نام قدرت درون، قدرت درون خود را بیابید و در همان جهت حرکت کنید و رشد کنید تا از این هدیه گرانبهای الهی به خوبی در جهت بهتر شدن زندگی بهره ببرید. این نکته را به یاد داشته باشید که ما بخشی از وجود خداوند هستیم و هیچ چیز نمی‌تواند مانع قدرت ما شود.

 

باور به خود اولین قدم برای شروعی تازه

 

شما باید به خود باور داشته باشید و اجازه ندهید حرف‌های منفی دیگران و افکار منفی که گاهی ناخودآگاه به سراغ انسان می‌آیند شما را از پای درآورند. اینکه  شما خودتان را قبول داشته باشید و بدانید توانایی‌های زیادی دارید و می‌توانید با این توانایی به موفقیت دست یابید، نیمی از راه را رفته اید. باور به خود یعنی باور داشته باشید که به  نتیجه و هدف خود دست می یابید، در غیر این صورت شما در میانه راه دچار دودلی می‌شوید؛ اینکه به هدف خود خواهید رسید یا نه و همین موضوع می‌تواند باعث یأس و ناامیدی شما شود. در واقع فکر کردن به شکست می‌تواند ایجاد ناامیدی کرده و در پی آن باعث از دست دادن انگیزه و ایستادن در میانه مسیر و درنتیجه شکست شود. اما اگر به خود باور و ایمان داشته باشید و که در مسیر درست شروعی تازه داشته اید؛ می‌تواند بسیار به شما کمک کند. برای اینکه به باوری درست از خود برسید و این مسیر را پیدا کنید، باید نگاهی به درون خود داشته باشید. خود را دقیق‌تر بشناسید تا بتوانید به خود باور پیدا کنید.

باور به خود را با تکبر اشتباه نگیرید

تکبر - غرور - شروعی تازه

گاهی افراد باور داشتن به خود را با تکبر اشتباه می‌گیرند. اینکه شما باور داشته باشید به کار خود و به حرف‌های منفی دیگران توجهی نکنید، درست است. اما اینکه بخواهید با غرور و تکبر در برابر افرادی که قصد کمک و مشاوره به شما دارند، واکنش نشان دهید؛ کار درستی نیست. گاهی باور زیاد به خود می‌تواند ایجاد تکبر در شما و بعد از آن باعث شکست شود. قطعاً تشخیص حرف‌هایی که افراد دلسوز زندگی ما می‌گویند با حرف‌هایی که افراد منفی باف به ما می‌زنند کار سختی نیست، فقط کمی دقت لازم است.

 

کودکی و قدرت درونی شما

خداوند این قدرت درونی را در وجود هر کسی از همان کودکی قرار داده است، پس به دوران کودکی خود باز گردید؛ همان زمانی که از شما خواسته شد تا درباره شغل مورد علاقه آینده‌تان انشاء بنویسید. شما در آن دوران بیشتر از هر دوران دیگر به قدرت درونی خود واقف بودید و به خوبی می‌دانستید در چه زمینه‌های علاقه دارید؛ زیرا هیچ یک از شرایط محیطی و یا اطرافیان شما در تصمیمات شما درباره شغل آینده شما تاثیر نبودند. شما در آن دوران  خود را دست‌کم نمی‌گرفتید و می‌دانستید با قدرتی که دارید، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع راه شما شود. دوران کودکی دوران مهم زندگی است که بسیاری از افراد از همان دوران به خوبی علاقه‌مندی های خود را دنبال می‌کنند و به موفقیت میرسند. در زندگی بسیاری از افراد موفق میبینیم آن‌هایی که از همان دوران کودکی فعالیت خود را در زمینه دلخواه خود آغاز کرده اند، بالاخره به موفقیت در آن زمینه رسیده اند. اما اگر شما از دوران کودکی دنبال کردن آرزو ها و علاقه مندی های خود را شروع نکرده اید؛ هنوز هم دیر نیست، شروعی تازه برای همین مواقع است. شروعی تازه برای رسیدن به علاقه مندی ها یا بهتر است بگوییم قدرت های درونی شماست؛ پس شما با برگشت به عقب و فکر کردن به آرزو ها و علاقه‌مندی های دوران کودکی  و الهام گرفتن از آن دوران می‌توانید به قدرت درونی خود که در واقع همان زمینه ای است که در آن قدرت خاصی دارید پی ببرید و شروعی تازه این بار  در مسیر قدرت خود گام بردارید.

 

چگونه به قدرت درونی خود دست یابیم؟

همه ما در زندگی خود به موضوعاتی عشق می‌ورزیم و بیشتر از دیگر موضوعات به آن علاقه داریم. مثلا افرادی که از دیدن آثار هنری به وجد می آید در خود قدرت هنر بالایی دارد و یا افرادی که از دیدن  یک مسابقه ورزشی لذت می‌برد حتماً قدرت ورزشی در خود دارند. پس علاقه‌های ما در زندگی نشان دهنده قدرت درونی است که درمورد آن موضوع داریم. شاید شما جزء افرادی باشید که دیدن و شنیدن درباره چند موضوع شما را به وجد می آورد؛ در این صورت شما دارای قدرت درونی در همه آن زمینه ها هستید و می‌توانید در آن‌ها رشد کنید؛ و حالا این شما هستید که باید روی هر موضوعی که بیشتر به آن علاقه دارید تمرکز کرده و آن را رشد دهید و این قدرت درونی را به بیرونی تبدیل کنید. و این دقیقاً نقطه ابتدایی شروعی تازه است یعنی شناخت علاقه مندی هایی که قدرت درونی آن را دارید. و بعد از آن، پرورش این قدرت درونی را باید شروع کنید.

 

قدرت نوشتن

برای شناخت دقیق‌تر علاقه‌مندی‌های خود آن‌ها را روی برگه یادداشت کنید. اینگونه می‌توانید دقیق‌تر آن‌ها را بشناسید و درباره اینکه کدام می‌تواند بیشتر به شما برای شروعی تازه کمک کند فکر کنید. گاهی با نوشتن موضوعاتی که به آن ها علاقه دارید میتوانید به بسیاری از نکات پی ببرید. مثلاً نوشتن درباره علاقه به ورزش و فعالیت هایی که تاکنون در این زمینه انجام داده‌اید میتواند به شما کمک کند تا بفهمید در کدام رشته ورزشی می‌توانید موفق‌تر عمل کنید. همچنین یادآوری تجربیاتی که به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید می‌تواند به شما به در این باره کمک کند. پس علاقه‌مندی های درونی خود را  بنویسید؛ حتی آن‌ها که درباره‌شان با هیچ‌ کسی صحبت نکرده‌اید و هیچ فعالیتی در آن زمینه نداشته‌اید. شاید همین موضوعات نهان قدرت درونی اصلی شما باشد. پس بدون توجه به اینکه شرایط اجرایی کدام یک از آن ها را دارید، همه شان روی کاغذ آورید و درباره آن‌ها فکر کنید.

خود را اسیر شرایط نکنید بسیاری از افراد به مدام شرایط را مقصر می‌دانند و دلیل نرسیدن به آرزوهای خود را شرایط موجود می‌دانند. اما فراموش نکنید که ما بنده خداییم و نه بنده شرایط، پس دست و پای خود را به طنابی به نام شرایط نبندید مطمئن باشید افرادی که قدرت درونی خود را شناخته‌اند و در جهت آن حرکت کرده اند همه شرایط رسیدن به هدف را نداشته اند اما هیچگاه ناامید و دلسرد نشده‌اند چون ایمان داشته‌اند که خداوندی که قدرتی به آن‌ها داده قطعاً راهی برای رسیدن به آن را نیز در وجودشان قرار داده است. پس هیچگاه شرایط را مقصر نرسیدن به اهداف و موفقیت خود ندانید.

 

ذهن خود را آماده کنید

گاهی ما آنقدر منفی بافی می‌کنیم و ذهن خود را محدود می‌کنیم که با وجود شناخت قدرت درونی نمی‌توانیم در جهت آن حرکت کنیم. ذهن شما تاثیر مستقیم به روح و جسم شما دارد. پس هرگز به خود نگویید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید. ذهن خود را آماده کنید به باور داشتن خود و قدرت خود و کلمات منفی را از زندگی خود حذف کنید تا بتوانید شروعی تازه و با قدرت داشته باشید، نه شروعی که همراه با کلمات منفی باشد و در میانه راه خسته از این کلمات و تاثیر آنها مسیر خود را رها کنید. پس قدرت ذهن و تلقین کلمات منفی را دست کم نگیرید. از این دو در جهت مثبت استفاده کنید ذهن خود را برای رسیدن به اهداف خود و موفقیت آماده کنید و از قدرت تلقین در جملات مثبت استفاده کنید. استارت بیداری قدرت درونی خود را با ذهن خود بزنید. هر چقدر شما باور داشته باشید که فردی قوی‌تر هستید می‌توانید موفق‌تر و قدرتمندتر عمل کنید.

قدرت بخشش

بخشش-شروعی تازه

برای شروعی تازه نیاز دارید تا کمی به گذشته برگردید و از بندهایی که برای خود ساخته‌اید و وجود شما را درگیر کرده‌اند رهایی یابید. قدرت‌هایی مانند بخشش می‌تواند برای رسیدن به قدرت درونی که به دنبال آن هستید کمک کند. بخشش قدرتی فوق العاده است که خداوند در وجود هر کسی قرار داده. ببخشید نه برای اینکه فرد مقابل شما لایق بخشش است بلکه شما لایق حس بهتر هستید. شما برای اینکه خود را بشناسید و به قدرت درونی خود دست‌یابید باید درون خود را خالی کنید از مواردی که مانع راه شما است، تا حس خوب به سراغ شما بیاید. پس حس‌هایی مانند حسادت و کینه را کنار بگذارید تا درون شما از حس و حال های منفی خالی شود و بتوانید به راحتی به قدرت درونی خود دست یابید و شروعی تازه را تجربه کنید.

در این مقاله شما را با راه‌های رسیدن به قدرت درونی برای شروعی تازه آشنا کردیم. شما با انجام هر یک از این راه‌ها یک قدم به کشف درون خود نزدیک‌تر می‌شوید. نقطه ابتدایی برای شروعی تازه خودِ شما هستید؛ گام های خود را برای شروع از خود محکم بردارید تا به نتیجه مطلوب از شروعی تازه برسید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید